Tietoa meistä

Raision Kaanaanmaan Marttayhdistys perustettiin 8.2.1959 Satulavahassa Hietamäen Martan kamarissa. Perustavia jäseniä oli 13.

Ote kirjeestä Raision marttayhdistyksen puheenjohtajalle:

”Ilmoitan näin vaatimattomasti kirjelappusella, että meillä nyt on oma yhdistys täällä Kaanaanmaalla. Saatte jättää meidät täällä asuvat pois Teidän yhdistyksenne kirjoista.

Lyyli Hyppänen jo kertoi Teille vuosikokouksessanne tästä meidän aikomuksesta. Nyt se on tosi ja varma!

Toivomme nyt vaan, että tästä olisi siunausta ja hyötyä tälle kulmakunnalle, jonne jatkuvasti muuttaa uusia perheitä. Ja ainakin äidit ovat kovasti yksinäisiä, näin heillä nyt on tilaisuus liittyä Marttoihin ja uudella paikkakunnalla päästä yhteyteen muiden kotien kanssa. Tästä toistemme ymmärtävää yhteyttä me naiset ainakin niin kovasti kaipaamme.”

Monen monta vuotta Raision Kaanaan Martat ovat kokoontuneet, viettäneet  juhlaa ja jakaneet arjen vinkkejä, kokeneet uutta ja vaalineet perinteitä sekä nauttineet yhdessäolosta. Marttailloissa olemme askarrelleet, tehneet käsitöitä ja kokanneet yhdessä. Käyneet ruokakurssilla Lounais-Suomen Marttojen keittiöllä ja nähneet hienoja esityksiä teatterissa, nauttineet saunailloista. Vuosi päätetään aina puurojuhlaan.

Tule Sinäkin mukaan Marttoihin nauttimaan mukavasta toiminnasta ja yhdessäolosta sukupolvien välillä. Ja voimme siis yhtyä tuohon yhdistyksemme perustamiskirjeen lauseeseen ”Tästä toistemme ymmärtävää yhteyttä me naiset ainakin niin kovasti kaipaamme.”

Liity siis Raision Kaanaan Marttoihin ja ota yhteyttä pj. Katriin p. 050 388 1104 tai Kristiina sihteeriin p. 040 720 9055 tai s-postitse kaanaan.martat@gmail.com